keskiviikko 7. joulukuuta 2016

joulukalenteri luukku 7


50 faktaa minusta, Hjörkasta, Lumikista
Lisäsin Lumikinkin tähän koska en olisi muuten keksinyt riittävästi! Suurin osa faktoista on jo sellaisia mitä tätä blogia pidempään lukeneet jo tietävät hyvin, tai ovat vain perus tietoja.

1. Pisimpään lempihevosenani on pysynyt Nalle Sailan tallilta
2. En ole täysin varma kauanko olen harrastanut ratsastusta
3. En harrasta juurikaan muuta ratsastuksen lisäksi
4. Tykkään kuvata paljon
5. Yksityiskohtaiset kuvaukset ovat lemppareitani

6. Lempivärini on sininen
7. Opiskelin Ypäjän hevosopistolla hevosenhoitajaksi suuntautuneena hevoskasvatukseen (Huom! En remppaan eli nuortenhevosten ratsastajaksi, vaan juuri 0-3 vuotiaiden alku koulutukseen eli ajoon, irtohypytykseen sekä näyttelyt, siitostammojen hoitoon, astutuksiin ja muuhun.)
8. Hjörkkaa olen vuokrannut yli 2 vuotta
9. Hjörkka on ollut haastavin issikka tähän mennessä jolla olen mennyt
10. Hjörkka ei mene aina piehtaroimaan vaikka kuinka hikinen se olisi

11. Hj osaa seurata ihmistä vapaana
12. Mutta ei tule tarhassa ihmistä melkein koskaan vastaan!
13. Lumikki tulee vastaan tarhassa
14. Mutta ei vapaana kentällä/maneesissa tai muualla
15. Energiaa ollessa liikaa, Lumikkia taluttaessa takapää saattaa lentää siinä ihmistä kohti
16. Hauska juttu on ettei ole viellä kuin vasta kerran osunut ihmiseen tätä tehdessään
Nykyään ratsastaessa melko normaalia

17. Minua oksettaa kaikki muut ruuat paitsi puhdas suola ja sokeri.
18. Inhoan oreja, mutta rakastan tammoja
19. Nautin hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta
20. Unelmani on omistaa Lumikki, Hjörkka ja joku toinen issikka
21. Lumikki on kerran lastattu, eikä ongelmia ollut ollenkaan
22. Lumikki on metsässä täysin hullu jos mennään kovempaa kuin käyntiä
23. Asun maalla, ihan Mäntsälän rajalla

24. Olen käsitellyt yli 170cm 3-vuotiasta enemmän kuin kerran
25. Näillä hetkillä halloween ja joulu ovat lempiaikojani vuodessa

26. Minulla on hengitysongelmia, en ole kumminkaan astma testeissä koskaan käynyt
27. Auttaminen on minulle ollut pitkään kuin pakkomielle
28. Saatan välillä tajuta asioita liian myöhään
29. En ole kertaakaan tippunut Hjörkalta
30. Nykyään tykkään varsoista hiukan enemmän
31. Näen asiat matalalta koska olen lyhyt (n. 160cm)
32. Uskalsin joskus hypätä ihan mitä vain
33. Syön vain kanaa ja lohta lihoissa
Edes huonommasta kohdasta hypätessä en välittänyt, menin vain aina hevosen mukana esteillä

34. Olen ollut vuoden syömättä lihaa (paitsi kana ja lohi)
35. Lumikki on ensimmäinen poni jonka olen opettanut ratsuksi
36. Kuvaan Canon eos 1100D kameralla
37. Kamera on ollut mulla jo ihan liian kauan käytössä!
38. En koskaan kuvaa urheiluasetuksilla
39. Hjörkka on lähtenyt multa käsistä enemmän kuin 5 kertaa
Tässä yksi kerta kun lähdettiin vähän käsistä ja kyydissä olikin sitten vähän hankalempi pysyä

40. En ole kauhean sosiaalinen
41. Käytän päivässä koneella yli 4 tuntia helposti aikaa
42. Olen valvonut vain kerran yli 24 tuntia
43. Lempikarkkini on kettukarkit
44. Huoneessani on erilaisia jouluvaloja ympäriinsä
45. Lumikki on purrut/astunut varpailleni/jollain muulla tavalla saanut minulle naarmuja, haavoja tai mustelmia yli 50 kertaa
En ole tosin ainoa joka tuolta ponilta on saanut mustelmia

46. Ilahdun pienistäkin asioita
47. Minua on purrut ja potkaissut hevonen/poni enemmän kuin 10 kertaa
48. Olen purrut ja potkaissut hevosta/ponia takaisin
49. Osaan ymmärtää Japania, puhua sitä hiukan mutten osaa lukea tai kirjoittaa sitä kunnolla
50. Kun minulla palaa hermo, olen oikeasti vaarallinen :D
Melkein tuli osuma, oon kyllä tältä ponilta saanutkin potkusta!
Huh, sainpas 50 faktaa keksittyä! Jotkut voivat löytää jopa yhden lisää eli laitoinkin 51 faktaa tähän! Jos löydätte kyseisen faktan niin laittakaa kommenttia mikä se teidän mielestä on?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti